افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی
سرخط خبرها

فرمان اجرایی گسترش تحریم‌ها علیه روسیه توسط بایدن امضا شد

  • کد خبر: ۲۰۱۴۵۴
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
فرمان اجرایی گسترش تحریم‌ها علیه روسیه توسط بایدن امضا شد
کاخ‌سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور این کشور امروز فرمان اجرایی گسترش اختیارات تحریمی واشنگتن علیه روسیه را امضا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر ریاست جمهوری آمریکا امروز جمعه از امضای فرمان اجرایی گسترش اختیارات تحریمی دولت این کشور علیه روسیه از سوی «جو بایدن» خبر داد.

براساس اعلام این وبگاه، کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن اختیارات قانونی برای اعمال تحریم ها علیه روسیه گسترش می یابد.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این ارتباط آمده است: من رییس جمهور آمریکا با توجه به تداوم استفاده فدراسیون روسیه از پایگاه نظامی-صنعتی خود برای کمک به تلاش های این کشور در تضعیف امنیت در کشورها و مناطق مهم برای امنیت ملی ایالات متحده، از جمله اتکای آن به سیستم مالی بین‌ المللی برای تهیه اقلام با کاربرد دوگانه و سایر اقلام حیاتی از کشورهای ثالث، و به منظور برداشتن گام‌ های بیشتر در رابطه با وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ مورخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ .. این دستور را صادر می کنم.

این در حالیست که پیشتر اعلام شدن بود، یک مقام ارشد کاخ سفید از تشدید تحریم های این کشور علیه روسیه در آینده نزدیک خبر داده است.

این مقام ارشد کاخ سفید در این خصوص گفته بود: به عنوان بخشی از این راهبرد، ما تحریم‌ های قدرتمند و تدابیر کنترل صادرات را علیه هزاران نهاد و شخص (در روسیه) اعمال کرده‌ ایم، از جمله تحریم‌ هایی بر شبکه‌ های تامین چندملیتی که به روسیه کمک می‌ کنند تا کالاهای کلیدی مرتبط با دفاع را از خارج (از این کشور) به دست آورد. ما همچنین تیم‌ هایی را به سراسر جهان فرستاده‌ ایم تا مستقیما با دولت‌ ها، شرکت‌ ها و موسسات مالی خارجی در ارتباط باشند تا اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و خطرات تحریم‌ ها را برجسته سازی کنند. رییس جمهور «جو بایدن» در نظر دارد فرمان اجرایی جدیدی را امضا کند تا بر اساس آن تحریم های واشنگتن علیه روسیه را با تمرکز بر تسهیل‌گران مالی برای جنگ روسیه تقویت می کند. قبل از اینکه جزییات بیشتری در مورد این اقدام به [مقام ارشد دولت] ارایه کنم، می‌ خواهم یادآور شوم که تحریم‌ های ما علیه روسیه تنها یکی از راهبردهای گسترده‌ تر برای حمایت از اوکراین در برابر تجاوز غیرقانونی روسیه، در کنار اقدامات ضروری اقتصادی، نظامی و بشردوستانه است؛ به همین دلیل ضروری است که کنگره بودجه تکمیلی برای اوکراین را تصویب کند. من فکر می کنم نکته کلیدی این است که آنچه ما در تلاشیم انجام دهیم این است که به دنبال مواردی باشیم که برای توانایی روسیه در ساخت سلاح های جنگی، مهم و کلیدی هستند. اما چیزی که ما می دانیم این است که برای اینکه آنها بتوانند آن مواد را به دست آورند، باید از سیستم مالی استفاده کنند. ... این موضوع برای بانک ها روشن می کند که آنها باید اقداماتی را برای جلوگیری از دسترسی مجموعه صنعتی نظامی روسیه به این کالاها انجام دهند. .... دسترسی بانک های سراسر جهان در صورت نقض تحریم های ضدروسیه از سیستم مالی آمریکا قطع خواهد شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->